Til DNT.no forside

Mat og servering på Krækkja

Spisesalen på Krækkja selve er hjertet i turisthytta. Krækkja har hatt mange byggetrinn, men dette rommet er godt bevart. Spisesalen er den gamle hytta som ble bygd i 1878, det vil si at i dette rommet er det servert mat i over 140 år.

Publisert: 08. august 2023
Artikkel

Mattradisjoner

Vi serverer frokost og tre retters middag/tallerkenrett. På Krækkja serverer vi heimelaga mat til å bli god og mett av. Fisk i fra Store Krækkja og gammelost har alltid vært på bordet her. Det er lett å merke den gode energien i dette rommet og vi tror at maten smaker ekstra godt her hos oss. Hva du vil få servert til middag, er hemmelig og vil presentert av vertskapet når middagen begynnere.

Middag serveres stortsett kl 19.00, men ved flere bordsettinger vil tidspunkt variere.

DNT jobbar i samarbeid med Landbruks- og matdepartementet for å få fram lokal mat og matkultur på dei betjente DNT-hyttene.

Hytta serverer lokal mat basert på lokale råvarer, lokale mattradisjoner eller mat levert frå lokale leverandørar. Vi samarbeider med det lokale jaktlaget i Opheim og Eira Vilt og fisk. Her får vi lokalt kjøtt som vi er stolte av å servere til gjestene våres.

Tilpassede måltider

• Dersom du har ett vegetarisk eller vegansk kosthald er det fint om du informerer om dette når du bestiller oppholdet ditt. Vi vil da lage et godt måltid til deg.

• Vi serverer glutenfrie og laktosefrie menyer til gjester, som har allergier, dersom dette er bestilt på forhånd.

• Vi kan dessverre ikke tilby fullgode alternativ dersom du har spesielle matønsker basert på selvvalgt diett. Vi tilpasser kosten til allergier, ikke etter dietter.
Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem