Til DNT.no forside
Krækkja
Fottur

Turtips Krækkja

Med Krækkja som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i området - alt fra enkle, barnevennlige turer til krevende toppturer. Du kan gå fra hytte til hytte eller bo fast i flere dager.

Våre turtips

Skiturer fra hytte til hytte fra/via Krækkja
Inspirasjon
Publisert: 17. oktober 2023

Skiturer fra hytte til hytte fra/via Krækkja

Med kvistede løyper i alle himmelretninger har du mange muligheter til å ta turen innom Krækkja når du legger ut på skitur fra hytte til hytte.

Hytte til hytte fra og til Krækkja
Krækkja Inspirasjon
Publisert: 22. august 2023

Hytte til hytte fra og til Krækkja

Dagsturer fra Krækkja
Krækkja Inspirasjon
Publisert: 22. august 2023

Dagsturer fra Krækkja

Turmuligheter

Her kan du gå fra hytte til hytte eller bo fast i flere dager. Terrenget er lettgått og passer for folk i alle aldre. Krækkja har spennede kulturminner på alle kanter og vertskapet vil være behjelpelig med opplysning og veiledning for å finne frem til kulturminnene i hyttas nærhet. Her finnes det steinalderboplass, dyregrav fra villreinfangst, utkiksposter, skytestillinger for å nevne noe.

I tillegg er hytta både et naturlig startsted og overnattingssted på en rundtur gjennom området. Her er noen av våre anbefalte turer. Du finner flere turforslag på UT.no

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem